sobota 21. dubna 2007

Život, vesmír a vůbec

Nové zprávy z Arktidy

Objevil jsem smysl života!

Dobrá, ne tak úplně, alespoň ještě ne.

Ale teď, když mám vaši plnou pozornost, budu se věnovat vážnějším záležitostem, jako třeba jak se cítím při lyžování po divokém jihu Špitzberků a jak se vyrovnávám se soustavným tažením „Boženy" a „Lyyli", mých dvou pulek a věčnou otázkou: proč?

Teď, když opět míříme na jih, zas cítím adrenalin v žilách. Naším cílem je mys Serkapp. Bod, ve kterém bude většina z nás geograficky nejblíže domovu a který je také jedním z nejvzdálenějších a nejizolovanějších bodů naší výpravy.

K dosažení Serkappu nám zbývají ještě nejméně tři dny cesty. Dnes jsme překročili hranice Serkappu a v labyrintu sněhu a stružek roztávající vody našli čerstvé medvědí stopy. Nechybí tu ani nám tak dobře známé nekonečné bílé prostory. Tato poslední hranice je opravdu něco výjimečného!

Každý se s fyzickým napětím nutným k tažení našich těžce naložených pulek ze severu na jih vyrovnává jinak. Já se soustředím jen na vychutnávání okamžiku, kdy jednu lyži posunuji před druhou. Některé kroky znamenají nepochybně zápas, ale když je pohyb těla v harmonii s myslí, stanou se alespoň zvládnutelnými.

Ale proč by se měl někdo pouštět do něčeho takového, co děláme my, když je to takový boj?
Upřímně si myslím, že život tady na okraji světa je jediným způsobem, jak uniknout reálnému životu se všemi jeho pastmi a společenským očekáváním.
Tady se můj obvyklý hektický životní styl neuvěřitelně zjednodušil na pouhé tři věci: jez, spi a lyžuj, v tomto pořadí důležitosti. Jsem připraven vzdát se pohodlí, abych se mohl nechat řídit jen přírodou, a myslím, že je to jen malá cena za tuto šanci.

Nebezpečí: další důležité téma k diskuzi, které se týká expedice. Některé aspekty mohou být vyzdviženy (například útok ledních medvědů), některé naopak ztrácejí na důležitosti (jako třeba přejetí autem). A věřte mi nebo ne, víc než o sebe tady v Serkappu se bojím o své blízké. Já tady mám čtyři kamarády a psa Andrého, kteří mě mohou ochránit!

Myslím na vás, posílám vám do světa ledová kouzla a přeji vám všem krásné jaro (nebo podzim, pro ty tam dole).

Kim

PS: Abych nezapomněl dnešní zprávu dne: konečně jsme viděli krále Arktidy. Ale museli jsme být nějak zvláštně cítit, protože medvěd se pohyboval okolo nás ve velkém kruhu a nikdy se nepřiblížil blíž než na 1,5 km.

(support team: tento článek jsme obdrželi 19.4. okolo 23:30)

1 komentář:

marmar řekl(a)...

nazdárek all frozen fives! gretings from praha, držím všem palce! škíoda že se zrovna mineme. Děkuju kima za to whyiride, už se vidim jak taky vypínám a jen jedu a šlapu a jíst spát a šlapat a čučet kolem s vypnutou hlavou...jojojo
Výborně se to čte co píšete!