pondělí 23. dubna 2007

Bílo (white out)


Bílé nic, celkově bílá nálada. Jako ovesná kaše.

Svět bez jakéhokoliv pevného bodu: bez vršku, bez spodku, jen se stopou za námi.

Vepředu je všechno bílé. Není tam nic nebo možná tam je všechno. Možná existuje všechno přede mnou?

Budoucnost je nejistá, další krok může být nahoru nebo může jít dolů.
Bez pevného bodu se čas a prostor ztrácí.
Mozek se roztáčí.

Je před námi hora nebo se mi to jen zdá?
Kam mám jít?
Oči se stále snaží najít nějaký bod, na který se dá soustředit, ale všechno je bílé, jen bílé.

Tamhle něco vidím, malý bod. Zaostřím, jde to ztuha ... ne, nic tam není. To malé něco je jen prach na mých slunečních brýlích.

Postupujeme kupředu, začínám se potit. Asi jdeme do kopce - do kopce, protože se potím a tam daleko před námi je obrys nějaké hory, něco, na co se obě oči mohou chvíli soustředit.
Pak to zmizí.

Zase jsem sám ve zcela bílém světě a asi bych se bál, kdyby za mnou nebyly stopy mých lyží a kdyby v těch stopách nenásledovali čtyři další kamarádi.

To mne pohání vpřed. A tam vzadu Ulli upozorňuje na směr. Zase jsem se odchýlil od směru cesty.

Poopravím své lyže a otočím hlavu vstříc bílé nicotě.
Do mé duše a vlastního já.
Do bílého světa, kde pouze má mysl vytváří odkazy.

Zase tu je bílo, jen bílo.


Mats

“White out” vyjadřuje stav, kdy padá sníh, nízké mraky či sníh jsou unášeny větrem, je snížená viditelnost a spolu se sněhem pokrytým povrchem všechno kolem je jen bílé. Více si můžete přečíst ve Wikipedii (angl.).

Žádné komentáře: