neděle 29. dubna 2007

Židle, ledová lázeň a rychlost ohromují!

Horké zprávy ze zamrzlé Arktidy!

Hledím na červené pohoří vedle zamrzlé zátoky z pohodlí sluneční židle.
Hledím na pohyb mořského ledu v pohodlí lázně v oceánu.
Hledím na divoký ledovec jižních Špicberků v pohodě jízdy na lyžích rychlostí 45km/h.

Pokud vám tohle nedává smysl, pokračujte ve čtení!

Posledních pár dnů bylo plných vzrušení: nové věci k vidění a nové náměty k přemýšlení.
Strávili jsme celý den táboření na ledovci s vyhlídkou na ledovou zátoku známou jako Isbukta.
Kontrast členitého čela ledovce a zamrzlého moře v zátoce byl tak úžasný, že jsem strávil chvíli vyřezáváním pohodlného křesla z kusu ledu, abych si mohl plně užívat krásu tohoto místa.


Omlouvám se, ale tu krásu tu nelze popsat
Ne, že bych nechtěl, ale nenalézám slov.

Strávil jsem v křesle celé odpoledne a večer.
Na stejné místo jsme se vrátili po třech dnech, křeslo tam stále bylo, viditelné ze vzdálenosti více než tří kilometrů.

Naučil jsem se plavat na zahradě mých rodičů. O časného mládí mi dávali lekce plavání ve studené vodě. Udržuji tento zvyk.
S Lucasem jsme oslavili příchod Frozen Five na nejjižnější cíp Špicberků. Tento bod je též nazýván bodem bez pokračování, ale my jsme postoupili dalších 100 metrů, abychom udělali metr širokou díru v 10 centimetrů silném ledu.

Věřte mi to nebo ne, užíval jsem si každou vteřinu té lázně v mínus 1.9° studené vodě.
Svlékání a dýchání a pomalé ponořování je momentem v mém životě, kdy má mysl byla naprosto prázdná, ale zcela soutředěná, a je velmi málo věcí, které se tomu mohou vyrovnat!

A jak přimějete vlastní lyže k rychlosti 45 km/hod na rovině bez pomoci jakýchkoliv strojů?

Vezměte si draka: kus látky, pár lanek a můžete jet.

Jeden můj přítel mi půjčil na expedici svého draka. Zatím jsme stále trénovali a draky ještě nepoužili při pochodu.
Ale je to paráda být nad zemí pohou silou větru.
Líbí se mi zvýšení adrenalinu v žilách a přiznávám, že mám rád rychlost, rychlost bez stroje.
Vítr švihá lanky, je to píseň rychlosti.


Ulli

Žádné komentáře: