pondělí 14. května 2007

Sníh, světlá stránka života


Řekněme to na rovinu: pro nás neexistuje vytříbenější prvek v živote než sníh. Je kolem nás, pod námi, často i nad námi a v každém případě je v nás.


Jsme ve světě sněhové královny.
Nevyrostl jsem v kraji s častým sněhem, tak je záhadou, kde se vzala má láska k němu.

Sníh není bílý! Jestliže slunce svítí proti nám, sníh je barevný jako bychom lyžovali přes nekonečná květinová pole - má barvu zelenou, modrou, červenou, žlutou - všechny vytvořené z ledu, celkově je to jiskřivě bílá.

Sníh není nikdy nudný, nabývá různých legračních podob, ale pořád je to sníh: tvrdý jako cement pokud je zpevněný větrem a ani Fiffi, mé boby, na něm nenechají stopu.

Poletující vločky čerstvého sněhu, každá je jiná. Připomíná mi to nás, lidi a zvířata: všichni jsme jedineční.

Sníh na lyžích je vkusný, zatímco sníh ve spodním prádle je, řekněme, něco jiného.

Sníh mluví! Zkuste si to, jestli nevěříte. Najděte někde sníh, projděte se po něm a poslouchejte.
Pro mne lyžování po chladném sněhu skládá nejhezčí symfonii, jakou jsem kdy slyšel.

Táhnout boby po sněhu není nikdy stejné, ani v čase ani v prostoru:

Tvrdý sníh znamená letět!

Hluboký sníh znamená boj!


Pár slov, která jsem si poznamenal po stoupání na ledovci v hlubokém sněhu:

"Jak rád bych tohle nepsal. Klečel jsem na lyžích, tělo stále připoutané k bobům. Skutečně nevím, jestli je to mé tělo či mysl tak zničená. Když táhnu (...) mé srdce buší, vidím šedě, nohy se třesou, zatraceně! jak všichni říkáme nebo si myslíme ... pomatení!"

Teď chci ještě poděkovat všem, kdo nás povzbuzují, posílají textové zprávy a obzvláště přání k narozeninám.

Odpovězte, prosím, na následující otázky prostřednictvím SMS (číslo 881631578544):

Co můžete postavit ze sněhu?
Jakou barvu má iglú uvnitř?
Jak vysoká je sněhová královna?

Já vím, není to jednoduché!

Zvláštní poznámka pro řidiče skútrů Paula a Sigrid: bez vás by se přestal točit svět, díky.

Tak ahoj!

Ulli

Žádné komentáře: